Heart and Veins

12.10.2012
The Icelandic Medical Journal 10/2012 publishes a study on dietary habits and their association with blood pressure among elderly Icelandic people.
6.1.2010
Many studies support a strong role for omega-3 fatty acids derived from fish oil in secondary prevention through a presumptive role as an antiarrhythmic agent and through an ability to promote plaque stabilization. 
13.11.2007
Many studies support a strong role for omega-3 fatty acids derived from fish oil in econdary prevention, through a presumptive role as an antiarrhythmic agent and through an ability to promote plaque stabilization. 
13.11.2007
Increasing intake of omega-3 fatty acids could be a useful adjunct to exercise programs aimed at improving body composition and decreasing cardiovascular disease risk. This is the conclusion of scientists from the University of South Australia.